Bregnerødvej 144A • 3460 Birkerød • Tlf: 70 22 11 73 • Email: kursuslex@kursuslex.dk

Møde & Eventmagasinet

Groennemoeder.dk tager udgangspunkt i de temaartikler om bæredygtige møder og arrangementer, som udkom i Møde & Eventmagasinet, nr. 6 november 2017. 

Magasinet udkommer 4 gange årligt og sendes til omkring 12.000 personer som arbejder med møde-, konference og eventplanlægning.

Møde & Eventmagasinet er fyldt med inspiration, gode tips og nye tanker om professionel møde- og eventplanlægning samt nyheder fra leverandører til møde- og eventbranchen.

I Møde & Eventmagasinet , nr. 6 2017 har Kursuslex og magasinet allieret sig med en række eksperter, der belyser emnet ""og giver os alle en mængde gode og enkle råd om, hvordan man selv kan gøre det bedre, og hvordan vi sammen kan speede processen op. Det er disse artikler sitet groennemoeder tager udgangspunkt i.

Der har været talt om det længe. Meget længe. Først var det sådan en smule frelst at beskæftige sig med det. Senere blev det betragtet som en
selvfølge, at alt var i orden på den front. Og alligevel kan vi stadig mærke en vis berøringsangst hos både mødeplanlæggerne (kunderne) og f.eks. hotellerne (leverandørerne), når emnet kommer på tale: Grønne,
ansvarlige og bæredygtige arrangementer!

 

Faktisk er det mere end 20 år siden, vi i Danmark gik i gang med at udarbejde et sæt kriterier for certificeringsordningen Den Grønne Nøgle. Den var - og er både en slags tjekliste for hotellerne for, hvordan man
kan sikre en miljøvenlig drift, og et element i markedsføringen.
’Her opfører vi os ordentligt’.

 

Den lange, seje proces er ikke tilendebragt. Vi burde for længst have passeret det berømte ’tipping point’, hvor flere og flere møde- og eventplanlæggere simpelt hen vælger de steder fra, der ikke på den ene eller den anden måde garanterer en bæredygtig tilgang til både
naturen, klimaet, energiforbruget, madspildet osv., når de danner rammen om konferencer, selskaber og bare ’almindelige’ gæster.

Åbenlyse brud på disse ting på møde- og eventstederne smitter negativt af på de kunder, der ellers profilerer deres virksomheder på CSR- og triple-bottom-line-værdier.

Please reload